Friday, January 8, 2010

conflict

hari ni aku nak cakap pasal konflik.

aku dan microbes.

first day for microbes block : sangat stress. too much to handle. i like the workbook. seriously. aku suka buat exercises dalam tu. tapi aku tak suka hantar. leceh. aku buat kerja pun tak ikhlas. tak termasuk lagi dengan MCQ, mind map, scl. yang ni kene submit esok, yang tu kena pass up next week. ugh, tak ada yang lagi sistematik ke? i don't hate the lecturer. i never will. after all she's my mentor. but i wish she could be more.. em.. considerate?

aku dan manusia sosial.

sejak masuk cucms ni macam2 jenis mamalia aku jumpa. singa, gajah, badak, musang, biawak. macam zoo. setiap mamalia tu macam2 perangai. ada yang lidah bercabang, muka tembok, otak tembus, muka setengah masak tapi bajet cun, dan seumpamanya. and sometimes aku pun termasuk golongan2 itu (sometimes je ok). contoh paling senang:

case 1 : si manis.

jenab merupakan wanita yang diidami oleh 98.9% jejaka single mahupun mereka yang muka macam bapak orang. di kampungnya, dia dikenali dengan perangainya yang lemah lembut, sopan santun, bijak pandai, dan senyuman yang semanis aspartame. tapi hakikatnya, di luar dia tidak ada bezanya dengan minah2 kota pada waktu malam.

case 2 : si alim.

maimon terkenal dengan sifat alimnya. dia tidak pernah meninggalkan rumah tanpa baju yang menutup aurat, lengkap bertudung labuh ke lutut dan sarung kaki serta.. er.. ape tu.. handsock? tapi perangai : *sigh. minah clubbing pun tak ada sampai 3, 4 boyfriend dalam satu masa. erm, kes ni lebih kurang dengan case 1. bezanya case 1 minah tu lagi lawa, dan tak alim. dan minah tu ada 2 boyfriend je.

case 3 : si talam 2 muka.

among her friends, combi sangat baik. senyum tak pernah lekang, bijak, dan peramah. tapi bila balik rumah, perangai berpusing 360 darjah. totally opposite. pikir pasal diri : study, got A, then study, got A again. hal rumah? lain la kalau kau bawak orang gaji kan. tak kisahla dia tolong kemas. eish!!!

*disebabkan case 3 ni agak emo, so tak boleh continue. nanti TERbagitau cerita sebenar.


aku dan okaa-san.

aku jarang call mak aku. sebabnya aku tak tahu nak cakap apa. tiap2 kali dia call dia akan tanya benda yang sama, and jawapan aku pun sama. tak sampai seminit dah hang up.

aku dan cousin.

aku sendiri pun tak faham apa masalah antara kami.almost everyday jumpa tapi masing2 ego tak nak speak up. sampai bila nak jadi macam ni pun aku tak tahu.

aku dan aku.

kadang2 aku tak faham apa yang aku nak. aku rasa aku dah ada semua. tapi still lacking somewhere. and i don't know what that is. aku kata kat orang aku nak jadi psychiatrist. betul ke? or sebab aku tak minat jadik doktor bidang2 lain sebab melibatkan science, teknologi, bla bla bla..
yes, i took medical and yet i'm not interested in science. see? that's my conflict.


ok actually ada banyak lagi nak cerita tapi malas nak taip. sejak masuk alam microbes ni segala benda dah buat aku jadi malas.

No comments:

Post a Comment