Sunday, October 24, 2010

manusia gila

susah kalau niat baik dipersetankan.

pernah tak, bila kau nak tolong orang tu, niat kau baik, tapi kau pulak dianiaya.

orang tu buat salah, jadi kau nak betulkan dia. tapi yang silapnya cara kau salah. tapi tu sebab kau tak tau nak buat apa. duduk diam tak boleh. nak buat sesuatu pun dungu fikiran.

alih-alih kau berdepan dengan dia. orang lain pun masuk campur. tapi dia buat muka tak bersalah. dikatakan kau menuduh dia. memfitnah dia. tanpa sebarang bukti. ya, memang kau tak ada bukti. tapi kau yakin 100% dengan apa yang kau percaya. dan dia pun sebenarnya tak membuktikan yang kau tu salah. malah dia cuba putarbelitkan keadaan. menjadikan kau seorang yang sangat jahat di mata orang lain. dan dia, menangis menagih simpati. yang kononnya dia tak tahu apa-apa.

jadi dalam situasi itu, kau kalah. dia menang. di mata orang lain.
walaupun hakikatnya akhirat nanti kau menang. dia yang tanggung dosa.

hipokritnya manusia.

kepada engkau. ya, engkau. aku tau aku akan berdosa dengan apa yang aku akan cakap ni. dengan orang lain aku boleh nak consider, tapi dengan kau beb, adalah satu exception, yang mana :


AKU TAK AKAN MAAFKAN KAU SAMPAI AKHIRAT ATAS APA YANG KAU BUAT KAT AKU DAN KAWAN AKU. KERANA KAU MANUSIA YANG PALING DAJAL PERNAH AKU JUMPA.

dan "because i'm a good hacker" adalah statement paling gay pernah aku dengar.

No comments:

Post a Comment